Семінар - практикум «Інноваційні технології у іноземній мові»

 В наші дні викладацьке мистецтво диктує необхідність нових підходів до навчання, у тому числі і іноземної мови. Старі методики, що були колись єдино вірними, відходять в минуле, а їх місце займає нова техніка викладання, ґрунтована не на строгому зубрінні, а на розумінні пройденого матеріалу і зацікавленості в його вивченні.

27 січня 2018 року в Маріупольському вищому металургійному професійному училищі (МВМПУ) відбувся семінар - практикум на тему «Інноваційні технології  у проведенні сучасного уроку іноземної мови» з  відкритим уроком Савіної О.В. «Проблеми, що турбують молодь».

На заході були присутні: викладачі іноземної мови ЗП(ПТ)О Маріупольського МО,  Глобіна Н.С., методист НМЦ ПТО у Донецькій області, заст. директора МВМПУ з НВхР Петрів Г.М., методист МВМПУ Бондар Т.В., голова методичної комісії гуманітарних та суспільно-економічних дисциплін МВМПУ Мальцева О.О.

У практичній частині семінару викладачем Савіною О.В. було проведено урок англійської мови у групі ІІІ курсу, що навчаються за професією «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування». Це був урок узагальнення та систематизації знань, проведений у вигляді  дискусії. Мета уроку: сприяти удосконалюванню вживання  у мові учнів тематичної лексики, навчити учнів висловлювати свої думки на основі лексико-граматичного матеріалу та на практиці застосовувати набуті знання, вміння та навички, спонукати до формування власної позитивної особистості та виховувати культуру відносин, любов і повагу до своєї родини.

Учні відповідали на багато запитань стосовно життя тинейджера, які проблеми вони мають, чому з’являються ці проблеми, хто може допомогти, як впоратися з конфліктом.  Для розвитку сприйняття мови на слух та стимулу до вивчення англійської мови під час уроку демонструвалися відео різної складності. Учні інсценували діалоги, показуючи конфлікт між поколіннями, вирішували, як можна подолати цей конфлікт мирним шляхом. Також був інсценований  діалог між студентом та психологом. Учні розставляли свої пріоритети щодо сімейних цінностей та потім розповідали про те, які навички повинна здобувати дитина. Нік Вуйчіч надихнув усіх своїм посланням про подяку, про те, що ми повинні бути вдячні за те, що маємо.

При обговоренні уроку присутні відмітили, що був дуже великий процент спілкування англійською мовою, учням вдавалося успішно висловлювати свої думки, була доброзичлива атмосфера, доречно використані мультимедійні технології. Урок пройшов на високому методичному рівні.

Після уроку відбувся семінар. Сучасні педагогічні технології: інтерактивні, інформаційно-комунікативні, технологія розвитку критичного мислення, використання мультимедійних презентацій та Інтернет ресурсів, дозволяють реалізувати такі вимоги до сучасного уроку іноземної мови, як його комунікативна спрямованість, комплексність, коли навчання видів мовленнєвої діяльності є взаємопов’язаним, підвищити іншомовну мовленнєву активність учнів, урізноманітнити форми роботи на уроці та є потужним мотиваційним фактором до вивчення іноземної мови.

Викладачі іноземної мови Маріупольського МО взяли активну участь у семінарі та виступили з доповідями: Савіна О.В. - «Різноманітні технології у викладанні іноземної мови у сучасний час», Єретікова М.К. - «Інтернет - ресурси при проведенні уроку англійської мови», Вишнякова Т.В. - «Інноваційні технології на уроках іноземної мови», Моісеєнко В.О. - «Веб-квести при викладанні уроку англійської мови»,  Позднякова В.В. - «Інтерактивні методи у викладанні англійської мови», Корсун Л.І. - «Інновації на сучасному уроці іноземної мови», Іващенко Т.І. - «Інтерактивні методи і прийоми у викладанні іноземної мови». Кожен учасник розповідав, яку саме основну технологію він використовує на уроках іноземної мови та як саме ця інноваційна технологія сприяє зростанню ефективності навчання. Однією з основних виявилося використання в навчанні іноземній мови сучасних інформаційних технологій. Вони дозволяють істотно підвищити інтерес учнів до процесу роботи над засвоєнням нової інформації, зробити урок захоплюючим і дещо збільшити його темп.

Методист НМЦ ПТО у Донецькій області Глобіна Ніна Сергіївна проаналізувала роботу викладачів іноземної мови та підвела підсумки заходу.